راهنمای خرید ماشین ظرفشویی برای همه و هر آنچه که باید در مورد ماشین ظرفشویی بدانید


با توجه به پیشرفت تکنولوژی و مشغله زیاد در زندگی، افراد مشتاق بوده اند تا با استفاده از دستگاه های مدرن در سراسر جهان و ساده سازی کار خود برای خود زمانی پیدا کنند. امروزه زنان بیش از هر زمان دیگری به وسایلی در آشپزخانه خود نیاز دارند که در زمان و کارایی صرفه جویی کنند. البته یکی از این وسایل ضروری ماشین ظرفشویی خواهد بود. شاید همه شما این شرایط را تجربه کرده باشید که بسیاری از ظروف کثیف در آشپزخانه انباشته شده اند و شاید زمان کافی برای شستن آن ها نداشته باشید یا به هر دلیلی خسته و خسته شده اید. حالا دیگر لازم نیست نگران آن باشید زیرا ماشین ظرفشویی این کار را برای شما انجام می دهد.

وقتی تصمیم به خرید ماشین ظرفشویی می گیرید، سوالات زیادی در ذهن شما ایجاد می شود و کاملا گیج می شوید; احتمالاً سؤالاتی از جمله اینکه کدام ماشین ظرفشویی بهتر است، کدام مارک را انتخاب کنم، ماشین ظرفشویی به چند نفر خدمت کند، ماشین ظرفشویی که می خواهم بخرم چه ویژگی هایی دارد، آیا محصول دارای گارانتی است و غیره می پرسید. در مقاله زیر از خدمات بوش  زیر سعی کرده ایم تمامی گزینه ها را برای خریدی مطمئن و رضایت بخش در اختیار شما قرار دهیم و به سوالات شما به طور کامل پاسخ دهیم. فروشگاه اینترنتی کالاگر شما را به ادامه مطلب دعوت می کند.


ماشین ظرفشویی دقیقا چه کار می کند؟

نحوه کار این دستگاه به این صورت است که با چیدمان ظروف داخل آن و دادن برنامه مورد نظر به آن و سپس فشار دادن دکمه استارت به صورت خودکار شروع به شستشوی ظروف می کند. ماشین ظرفشویی با استفاده از مواد شوینده و فناوری های خاص این کار را انجام می دهد و فرآیند شستشو را با اسپری آب سریع و قدرتمند انجام می دهد و در نهایت آب کثیف باقی مانده را تخلیه می کند. در بسیاری از ماشین های ظرفشویی، طبق برنامه ای که به آن داده ایم، فرآیند خشک شدن ظروف در انتها انجام می شود.

کدام مارک بهتر است؟

ما نمی‌خواهیم راهی برای فکر کردن به برند به شما بدهیم یا شما را برای خرید یک برند خاص راهنمایی کنیم. چیزی که در این زمینه باید به آن توجه کنید این است که یک برند معروف را انتخاب کنید که کاربران زیادی از آن سود می برند. به عنوان مثال امروزه ماشین های ظرفشویی سامسونگ، بوش، ال جی و دوو بسیار محبوب هستند. به یاد داشته باشید که این مقاله به تنهایی برای خرید ماشین ظرفشویی کافی نیست، اجزایی مانند قابلیت ها، ظرفیت، سلیقه شخصی و قدرت خرید دستگاه مهم هستند.

به طور کلی از نظر طراحی چند نوع ماشین ظرفشویی در بازار وجود دارد؟

در انتخاب نوع ماشین ظرفشویی، طراحی قاب و محل قرارگیری دستگاه در فضای آشپزخانه مهم و از عوامل اصلی است. به طور کلی باید گفت که خریداران با سه نوع دستگاه مواجه خواهند شد:

ماشین ظرفشویی توکار؛

ماشین ظرفشویی توکار جدیدترین و مدرن ترین ماشین ظرفشویی موجود در بازار است که به صورت کاملا مدرن در فضای بین کابینت ها و زیر صفحه نمایش خود قرار می گیرد و نسبت به مدل توکار فضای کمتری را اشغال می کند. برای کسانی که می خواهند آشپزخانه ای مدرن و یک دست داشته باشند، یک انتخاب ایده آل است.

ماشین ظرفشویی رومیزی:

این نوع ماشین ظرفشویی در بالای کابینت معمولا نزدیک سینک نصب می شود. این خرید ماشین ظرفشویی برای خانواده های کم جمعیتی که نمی خواهند زیاد مهمانی کنند مناسب است زیرا ظرفیت زیادی ندارد. این مدل ارزانتر از ماشین ظرفشویی ثابت است.

ماشین ظرفشویی مستقل:

این نوع دستگاه در حال حاضر پرفروش ترین نوع موجود در بازار است. این ماشین ظرفشویی برای خانواده های پرجمعیت مناسب است. در هنگام خرید این مدل ها دقت کنید که ظرفیت شستشوی نیم بار را داشته باشند تا در مصرف آب و انرژی صرفه جویی شود.

هنگام خرید لوازم جانبی ماشین لباسشویی، این سوالات را بپرسید

آیا ماشین ظرفشویی سیستم تصفیه آب دارد؟ بسیاری از زنان نگران قطرات آب باقی مانده در بشقاب هستند. علاوه بر لکه زدایی، سیستم های تصفیه آب به سرعت چربی ها را از بین می برند و مصرف مواد شوینده را کاهش می دهند.

اون فروشنده چنده؟ سبد لباسشویی برای نگهداری قاشق و چنگال، بشقاب و ... می باشد. معمولا ماشین های ظرفشویی دو طبقه یا سه طبقه هستند، بنابراین انتخاب بر اساس نیاز شما خواهد بود. ضمناً سبدی که قابلیت تنظیم ارتفاع را دارد کار را راحت می کند و حمل ظروف را راحت می کند ضمن اینکه می توانید ظرف ها را در ماشین ظرفشویی بشویید پس در این مورد هم بپرسید.

آیا تمیزی وجود دارد؟ برخی از ماشین های لباسشویی قدیمی تمیز نیستند، بنابراین کاربر مواد شوینده را به ماشین اضافه می کند. خوشبختانه خشکشویی های جدید این برنامه را دارند اما حتما با دقت بپرسید. برای تعمیرات ظرفشویی بوش با ما تماس بگیرید.


جنس تانک چیست؟ مخازن ماشین ظرفشویی در دو نوع پلاستیکی و استیل می باشد. بهتر است ماشین ظرفشویی استیل را انتخاب کنید زیرا زنگ نمی زند و ماندگاری زیادی دارد.

آیا سیستم کنترل دود دارد؟ برخی از ماشین های ظرفشویی این عملکرد را ندارند و وقتی در را باز می کنید صدای زیادی ایجاد می کنند و ممکن است دست شما را بسوزانند. این بخار در نهایت به صورت قطرات روی تجهیزات ظاهر می شود و باعث ایجاد لکه می شود. آن را به خاطر بسپار.

آیا امکان شستن میوه وجود دارد؟ چندین ماشین ظرفشویی جدید با این برنامه شست و شو و ضدعفونی میوه ها را آسان می کند.

چند تا؟ ظرفشویی ها ظرفیت های متفاوتی دارند. 6، 8، 12، 13 و 14 نفر. قبل از خرید حتما نیازهای خود را در نظر بگیرید تا بعداً پشیمان نشوید. البته امروزه بیش از 90 درصد ماشین ظرفشویی های موجود در بازار 14 نفره هستند و مدلی با ظرفیت بیشتر وجود ندارد.

تعداد برنامه های شستشو: بیشتر از تعداد برنامه های روی دستگاه، از کارایی بهتری بهره مند خواهید شد، برنامه های شستشو شامل؛ شستشوی تمیز، شستشوی تاخیری، شستشوی سریع و شستشوی اقتصادی و غیره.

میزان مصرف برق دستگاه چقدر است؟ رتبه های انرژی A، A+، A++ و A+++ نشان دهنده مصرف کم انرژی دستگاه است. دستگاه با کلاس مصرف انرژی +++A کمترین میزان مصرف انرژی را دارد، این ویژگی در اکثر ماشین های ظرفشویی بوش وجود دارد.

آیا سشوار وجود دارد؟ دستگاه هایی با این ویژگی انرژی زیادی مصرف می کنند اما ظروف خشک، براق و تمیز تولید می کنند.

آیا شستشوی هوشمند وجود دارد؟ داشتن این ویژگی باعث کاهش هدررفت آب می شود.

گارانتی داره؟ برای اطمینان از گارانتی و خدمات فروش محصول حتما از او سوال کنید تا بعدا پشیمان نشوید.

رنگ دستگاه چیست؟ خوب، این ویژگی کاملاً به سلیقه شما بستگی دارد.

برای اطمینان از اصل بودن محصول، نام تجاری و کشور سازنده را بپرسید. البته توجه داشته باشید که برخی از ماشین های ظرفشویی در کشورهایی غیر از کشور مبدا تولید می شوند و تا حدی می توان گفت که کشور سازنده تاثیری بر کیفیت محصول ندارد. بوش است و نمی توان گفت ماشین ظرفشویی ساخت ترکیه کیفیت پایین تری نسبت به ماشین ظرفشویی ساخت آلمان دارد چون حتما باید استانداردهای این شرکت را داشته باشد.