بررسی گزینه های کاربردی Tweak Settings در WHM


در این مقاله سایت ما قصد دارد به بررسی گزینه های کاربردی Tweak Settings  در WHM  بپردازد و تک تک آن ها را بررسی کند.

Tweak Settings  بخش رابطی در WHM  است که به شما امکانات خیلی زیادی جهت پیکربندی و سفارشی سازی برای دسترسی های اکانت های سی پنلی که بر روی سرور شما میزبانی می گردند، می دهد.

شما برای دسترسی یافتن به قسمت Tweak Settings  در WHM سرور خود قادر هستید به وسیله ی مراحل زیر اقدام نمایید:

در ابتدا، به قسمت Server Configuration  رفته و گزینه ی Tweak Settings  را انتخاب نمایید. در این قسمت، بخش های مختلفی هست که در این مقاله می خواهیم به مهم ترین بخش این رابط یعنی بخش Domains  بپردازیم و همه ی قابلیت های آن را بررسی نماییم.

بخش Domains  در Tweak Settings

Allow users to park subdomains of the server’s hostname

این قسمت از تنظیمات این امکان را فراهم می کند که یک سابدامین جهت یوزر اکانت های سرور شما با هاست نیم سرور شما ساخته می شود.

مثلا با فعال نمودن این گزینه، چنان چه هاست نیم سرور شما example.com  شد هر یوزری که بر روی WHM  بسازید به وسیله ی سایت username.example.com  هم در دسترس خواهد بود.

در این قسمت بهتر است که برای تنظیمات پیش فرض، گزینه Off  را بزنید.

Allow cPanel users to create subdomains across accounts

این تنظیمات قادر است که به اکانت های سی پنل شما قابلیتی عجیب بدهد که البته کاربرد زیادی ندارد. البته لازم به ذکر است که از جهت امنیتی به هیچ عنوان پیشنهاد نمی شود که این گزینه on باشد.

اما چنان چه آن را در WHM  فعال کردید، این گزینه به اکانت های سی پنل شما این قابلیت را خواهد داد که یک سابدامین بسازید که مالک آن دامنه نیست. البته دامنه ی انتخابی باید حتما در سرور شما میزبانی گردد.

مثلا یک یوزر در WHM  سرور شما قادر است یک سابدامین را در سایت test.example.com  بسازید، چنان چه که دامنه ی example.com  به یک یوزر دیگر در سرور شما مربوط باشد.

برای این گزینه در تنطیمات پیش فرض، off  بزنید.

Allow Remote Domains

این تنظیمات قادر است که به کاربران سی پنل که سرور شما میزبان آن ها است، این امکان را بدهد تا alias domain  و یا addon domain  هایی در اکانت های خود به وجود بیاورند، بدون آن که به سرور شما هدایت گردند و ip  سرور شما را Resolve ۴ کنند.


این مسئله درست است که مقداری کاربردی است اما ریسک های امنیتی زیادی برای آن وجود دارد و بهتر است که این مورد نیز Off  باشد.

Allow resellers to create accounts with subdomains of the server’s hostname

اشتباه نکنید این گزینه تنظیم همان گزینه اول این مقاله بود نیست. است گزینه کاربرد دیگری دارد. مثلا با فعال نمودن این گزینه چنان چه یکی از یوزر های نماینده ی شما با یوزرنیم server  است و هاست نیم سرور شما نیز example.com  هست ، شما قادر خواهید بود با آدرس server.example.com  به سایت نماینده ی خود دسترسی داشته باشد.

Allow unregistered domains

این گزینه از تنظیمات نیز اگر فعال باشد به شما این اجازه را می دهد که اکانت های سی پنل، با دامنه هایی که هنوز ثبت نشده اند را بسازید و شرط این که اکانت های سی پنل با دامنه های ثبت شده (Valid  ) ساخته شوند حذف می شود.

نتیجه گیری نهایی مقاله ی بررسی گزینه های کاربردی Tweak Settings  در WHM

به طور کلی بسیاری از این گزینه ها چنان چه فعال شوند در کنار امکانات خوبی که دارند قابلیت های مخربی نیز دارند که نمی توان از آن ها چشم پوشی کرد. پس حتما دقت لازم را درباره فعال کردن یا نکردن این گزینه ها داشته باشید.

در پایان از این که با مقاله ی بررسی گزینه های کاربردی Tweak Settings  در WHM  با ما همراهی نمودید ممنونیم و امیدواریم که با مطالعه ی آن به جواب تمام سوالات خود رسیده باشید.