به روز رسانی وردپرس 5.5


به روز رسانی وردپرس 5.5 یکی از مهم ترین به روز رسانی های سیستم مدیریت محتوا وردپرس است. جالب است بدانید که وردپرس همیشه یک آپدیت اصلی ارائه می دهد و سپس در تاریخ های مختلف آپدیت های کوچکی برای تصحیح نسخه اصلی انجام می شود که به اصطلاح خود نسخه متنی وردپرس است که زیرشاخه ای از آپدیت های اصلی است. ما در هر پست آپدیت اصلی را معرفی می کنیم و در مورد ویژگی های آن صحبت می کنیم و شما می توانید در مورد زیربخش آن و 5 آپدیت در زیربخش و 5 صحبت کنید.

وردپرس

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا برای سازماندهی و ایجاد وب سایت ها و وبلاگ ها است که می توانید با استفاده از این نرم افزار وب، محتوای سایت خود (متن، ویدئو، تصویر و ...) را مدیریت کنید.

تاریخچه وردپرس

وردپرس در ابتدا فقط یک سیستم وبلاگ نویسی رایگان بود که امکانات فوق العاده ای را برای وبلاگ نویسان فراهم می کرد، سپس به عنوان یک سیستم مدیریت محتوا یا نرم افزار متن باز (PHP) برای مدیریت محتوای وب سایت معرفی شد.

وردپرس با زبان برنامه نویسی PHP نوشته شده و توسط MySQL پشتیبانی می شود. همچنین یک نسخه از PostgresKival وجود دارد، این سیستم کاملا رایگان و متن باز است.

وردپرس ادامه پروژه موفق b2 است که در سال 2003 ساخته شد. نام وردپرس توسط کریستین اسلک یکی از دوستان مت مولنو (سازنده اصلی وردپرس) معرفی شد و از آن روز به بعد وردپرس با سرعت و پیشرفت بسیار به محبوب ترین و پرکاربردترین ابزار برای ساخت وبلاگ و صفحات وب روی هاست تبدیل شد.

در حال حاضر بیش از 76 میلیون وب سایت با این CMS در سراسر جهان راه اندازی شده است.

به روز رسانی های وردپرس

همانطور که گفته شد وردپرس یکی از سازندگان وب سایت پیشرو در جهان است و بسیاری از وب مسترها وب سایت ها و وب سایت های حرفه ای را تحت این CMS طراحی کرده اند. این سیستم آپدیت های زیادی دارد با توجه به محدودیت های ما از شاخه اصلی 5.1 به بعد قصد داریم مقاله ای در مورد آپدیت ها و امکانات ویژه برای شما ایجاد کنیم. با این حال، به طور کلی، اولین به روز رسانی این CMS به مدل 2003 با سیستم مدیریت جدید وردپرس باز می گردد، زمانی که سیستم مدیریت جدید وردپرس شامل محصول جدید c بود. XHTML 1.1 (تصویر زیر مربوط به نسخه 1.1 وردپرس است)

وردپرس 5.5

ویرایشگر بلوک بهبود یافته

ویرایشگر وبلاگ وردپرس جایی است که ما بیشتر وقت خود را در آن می گذرانیم و از آن برای افزودن پست استفاده می کنیم. این بخش همیشه در معرض تغییر و به روز رسانی است. تغییرات در نسخه های جدید وردپرس باعث عملکرد بهتر این بخش شده است. این تغییرات عبارتند از:

آن را با یک کاتالوگ ادعا کنید

نسخه های جدیدتر وردپرس با فهرست راهنماها عرضه می شوند. به این معنی که اگر می خواهید از بلوکی استفاده کنید که هنوز در سایت شما موجود نیست، به طور خودکار پیشنهاداتی را از قسمت بسته بسته مشاهده خواهید کرد.

دایرکتوری بلوک در اصل مجموعه ای از افزونه های وردپرس است که به شما امکان می دهد بلوک های مختلفی را به سایت خود اضافه کنید. البته این شامل افزونه های بلاک وردپرس نمی شود که معمولاً دارای چندین بلوک وردپرس هستند که با نصب یک افزونه جداگانه قابل استفاده هستند.

تغییرات رابط کاربری در ویرایشگر بلوک

شاید قابل توجه ترین نکته در مورد وردپرس 5.5 تغییرات بصری در ویرایشگر بلاک آن باشد. بر روی لبه های عناصر برجسته شده است که آن را کاربردی تر کرده است.

به عنوان مثال، دکمه اضافه کردن یک بلوک جدید برجسته تر شده است و دید با پس زمینه افزایش یافته است.

تصویر را در خود ویرایشگر بلوک ویرایش کنید

وردپرس 5.5 به کاربران اجازه می دهد تا تصاویر را در ویرایشگر ویرایش کنند. یعنی می توانید ارتفاع، عرض، نسبت ابعاد و زاویه عکس را بدون خروج از قسمت ویرایشگر تغییر دهید و در صورت نیاز آن را برش دهید.
مرجع مقاله: https://blogten.ir/wordpress-up-5-5/

بیوگرافی سمانه پاکدل بازیگر و همسرش

بیوگرافی سمانه پاکدل بازیگر و همسرش هادی کاظمی را به همراه سوابق هنری و تصاویر شخصی + آیدی اینستاگرام به مناسبت حضور در سریال قبله عالم در ادامه در این بخش از مجله موج تازه ببینید با ما همراه باشید .


بیوگرافی سمانه پاکدل بازیگر

خانم سمانه پاکدل سینما و تلویزیون متولد ۲۶ مهرماه سال ۱۳۶۶ و اهل اصفهان است.


بیوگرافی سمانه پاکدل بازیگر و همسرش


زندگی شخصی

 پاکدل در خانواده ای ۵ نفره بزرگ شده است و سمانه آخرین فرزند خانواده بوده و یک خواهر و یک برادر بزرگتر از خود دارد که هر دو متأهل هستند.

سمانه پاکدل چگونه بازیگر شد؟

سمانه پاکدل از دوران کودکی به بازیگری علاقه مند بود و برای انتخاب رشته در دوران دبیرستان به سراغ هنر رفت اما مخالفت خانواده اش مانع از ثبت نام در رشته هنر دبیرستان سوره شد و شرط بازیگر شدن او از طرف پدر و مادرش این بود که ابتدا باید در رشته دیگری تحصیل کند و بعد از آن بازیگر شود.


بیوگرافی سمانه پاکدل بازیگر و همسرش


او  فعالیت را در تئاتر آغاز کرد و کم کم به عنوان دستیار صحنه مشغول فعالیت شد و بعد از دعوت دکتر علی پویان برای بازی در نمایش رودکی به صورت جدی بازیگری را آغاز کرد.


شهرت با سریال دلنوازان

در سریال دلنوازان به کارگردانی حسین سهیلی زاده در سال 1388 مقابل دوربین رفت و بازی در این سریال نقطه عطفی در کارنامه هنری او محسوب میشود.


مسعود رسام تهیه کننده و کارگردان فقید سینما سمانه پاکدل را به حسین سهیلی زاده معرفی کرد و این بانوی هنرمند با نقش مهتاب در این سریال مقابل دوربین رفت.


سریال قبله عالم

سریال قبله عالم ساخته ی جدید حامد محمدی است. قبله عالم با زاویه دیدی نو به اتفاقات قرن ۱۳ و داستان زندگی شاه بی لیاقت ایرانی ناصرالدین شاه می پردازد . قبله عالم را می توان یک اثر فانتزی و کمدی دانست که سعی دارد داستانی تاریخی را طوری جلوه دهد که با اتفاقات روز دنیای ما تطابق داشته باشد.


بیوگرافی سمانه پاکدل بازیگر و همسرش


راوی این سریال امیر کبیر است و داستان از زبان او روایت می شود، ولی تصویری از امیر کبیر در این سریال قرار نیست پخش شود.


در این سریال بازیگران زیادی مانند حامد کمیلی، شقایق دهقان، زهرا بهروزمنش، هادی کاظمی و … نقش آفرینی می کنند.


ازدواج و همسر

سمانه پاکدل فروردین 96 در برنامه دورهمی  به حالت شوخی گفت هم خانواده دار است و هم تحصیل کرده اما کسی نمی گیردش، یکسال بعد در مرداد 97 با هادی کاظمی  بازیگر ازدواج کرد.جوان ایرانی (irjavan.com)


بیوگرافی سمانه پاکدل بازیگر و همسرش


سوابق هنری

مسایه ها (۱۳۹۵ مهران غفوریان)

دیگری (۱۳۹۳)

پنجره

معراجی ها (۱۳۹۲مسعود ده نمکی)

شاید برای شما هم اتفاق بیفتد

دلنوازان (۱۳۸۸حسین سهیلی زاده)

دست بالای دست (۱۳۹۱)

بچه های نسبتاً بد (۱۳۹۲)

https://irjavan.com/%d8%a8%db%8c%d9%88%da%af%d8%b1%d8%a7%d9%81%db%8c-%d8%b3%d9%85%d8%a7%d9%86%d9%87-%d9%be%d8%a7%da%a9%d8%af%d9%84-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%db%8c%da%af%d8%b1/

آهنگ کردی مسعود جلیلیان و فرشاد آزادی به نام «ظالم»

متن آهنگ ظالم مسعود جلیلیان و فرشاد آزادی
لامصو تف وه خوت و مرامت
آخه ظالم بدیم ارانت چه بی
ایجوری چید وه جور عشق و حالم
ای فلک چاره مرا وگرنی ایساس
ارا هر ور کوره چم در وریم بسیاس
زانی چه کیشم و خمت ای گل نازم
و غیض تو سوزم و ایراده تو سازم
پروانه مو شوقم یسه دورت بسوزم
دلم هوای تو کیردیه ولای کی بییشم
و هوای عشق تو عمرم تباه بی
آخه یارو طرف تو چنی تواست
که وگرد مه دلت بی وفا بی